dinsdag 9 november 2010

Wijntrends 2010-2011: wijnbeleving, wijnclubs en het samen genieten!

De lifestyle trend voor 2010-2011 is het samen wijn drinken, socializen en relaties versterken. Kortom, de wijnbeleving. Het gaat er om wanneer je met wie welke wijn drinkt en hoe kun je dit toepassen in je relatiegeschenken beleid.
Wijntrend 2010-2011
De lifestyle trend van 2010-2011 : samen wijn drinken! Wijn drinken bindt samen en is sociaal. Kortom een wijngeschenk kan dus prima fungeren als kerst- of eindejaarsgeschenk of als relatiegeschenk in 2011 voor iedere andere gelegenheid. Het gaat bij deze lifestyle trend om de ‘wijnbeleving' en niet meer zo zeer om de wijn-spijs combinatie maar meer om het feit met wie je wanneer welke wijn drinkt. Het is dus belangrijk om sámen te genieten en dan met name het ‘beleven' van smaakvolle wijnen. Mede hierdoor zijn wijnbars en wijnclubs erg in opkomst!

Soorten wijn
Zoals u weet zijn er verschillende soorten wijn, waaronder rode wijn, witte wijn en rosé. Verder kun je wijnen onderverdelen in stille wijn en mousserende wijn. Wist u dat rosé wijn geen mengeling is van rode en witte wijn? Rosé word evenals rode wijn van blauwe druiven gemaakt. De schillen van de druiven worden echter al vrij snel verwijderd uit de most, meestal binnen 24 uur zodat er niet zoveel kleurstof wordt afgegeven als bij rode wijn. Alleen in de ‘Champagne' streek in Frankrijk mogen ze rode en witte wijn mengen tot rosé wijn.
Stille wijn is een wijn die door rijping volledig is uitgegist, tot rust gekomen. Een mousserende wijn daarentegen is nog niet tot rust gekomen. Hierin zit nog het koolzuur dat bij de tweede gisting vrij komt.

Wijn accessoires
Er zijn heel veel soorten wijn accessoires. De bekendste is natuurlijk de kurkentrekker maar voor een mooie uitrusting wijn accessoires bestaat al gauw uit minimaal een druppelring, een schenktuit, een (vacuüm)wijnstop en een thermometer.

Een trend die bij uw bedrijf past?
Wellicht is het u al helemaal duidelijk hoe u deze trend in uw beleid  van 2011 kunt toepassen en heeft u al allerlei leuke ideeën voor uw relaties en werknemers bedacht. Uit bovenstaande tekst over de wijntrend van 2011 komt naar voren dat het gaat om samenbinding, sociale gelegenheden en dus ook om het versterken van relaties. Het is bijvoorbeeld een leuk idee om met uw team te gaan wijnproeven in één van de nieuwe wijnbars of een wijncursus te volgen met uw relaties. Een leuk aandenken aan deze ‘wijnbeleving' in de vorm van een bedrukt (wijn)relatiegeschenk is dan een mooie afsluiting van de dag.


Een hartverwarmend geschenk
Verwarm uw relaties dus op koude dagen met een mooi geschenk waar ze heerlijk met hen dierbaren van kunnen genieten bij het haardvuur. Bij Van Helden bedrukken wij voor u alle luxe wijnkisten met uw logo, bedrijfsnaam of persoonlijke boodschap.

Kortom: schenk ook eens een wijntje.
Proost: op de wijnbeleving!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen