vrijdag 9 september 2011

Hogere klantloyaliteit door klantbeoordelingen

De waardevolle en geloofwaardige klantbeoordelingen van de geleverde relatiegeschenken kan potentiële klanten over de streep trekken om een bestelling te plaatsen. Dit alles schept hogere klantloyaliteit, een beter inzicht maar vooral betrokkenheid.

Begin juli zijn we begonnen met het verzamelen van klantbeoordelingen (ook wel reviews genoemd). Na levering van de artikelen ontvangen klanten een e-mail met een uitnodiging om een beoordeling achter te laten. De allereerste was meteen heel erg leuk, namelijk: “mooie kommekes, echt een hebbedingetje”, geplaatst door suykerbuyk van bakkerij suykerbuyk.

Beoordelingen direct live op Vanhelden.nl
De beoordelingen komen direct live zoals ze zijn ingevoerd en dat waarderen klanten zéér. We kunnen nu, na meer dan 145 geplaatste beoordelingen, al zeggen dat het een succes is. Ongeveer 15% van de klanten laat een beoordeling achter op Vanhelden.nl. De reacties zijn over het algemeen heel positief en dat geeft ons veel vertrouwen dat we alle interne bedrijfsprocessen op orde hebben.


Alle afdelingen betrokken
Het houdt ons ook scherp want uiteraard komen er ook minder positieve beoordelingen binnen. En zelfs een aantal klachten. We pakken deze direct op door er online een ‘Van Helden reactie' bij te zetten over hoe we het op gaan lossen. Bovendien nemen we direct contact op met de klant. We analyseren intern wat er mis is gegaan en optimaliseren dit meteen. Bijkomend voordeel is dat alle afdelingen zo betrokken worden bij de geplaatste beoordelingen.

Waardevolle en geloofwaardige informatie
Beoordelingen van klanten geven een goed beeld van de tevredenheid over Van Helden als organisatie, maar ook over de webshop Vanhelden.nl. Voor onze klanten is het voordeel dat zij het positieve gevoel langer vastgehouden als hij of zij hierover schrijven. Deze waardevolle en geloofwaardige informatie kan potentiële klanten over de streep trekken om een bestelling te plaatsen. Dit alles schept hogere klantloyaliteit, een beter inzicht maar vooral betrokkenheid.
Wist u dat …
- 95% van de Nederlanders reviews meeneemt in hun aankoopbeslissing?
- 46% van de mensen die een review lezen, deze sterk laat meewegen bij de aankoop.
(Emarketer.com, 2010)
Top 5 leukste beoordelingen
1. “mooie kommekes, echt een hebbedingetje”
> Geplaatst door suykerbuyk van bakkerij suykerbuyk.


2. Jaarlijks organiseren we voor circa 200 kinderen (groep 3 t/m 8 basisschool) een vakantiespelen week. Dit vergt veel inzet van vrijwilligers en ouders uit ons dorpje Pannerden. Deze mensen willen we niet geheel op vrijwillige basis laten deelnemen. In ons beperkte budget creeren we ruimte voor een kleinigheidje voor deze groep (circa 130 mensen).In de volksmond noemen we dit soort initiatieven een kleinigheidje, maar het wordt als een groots gebaar ontvangen. Dankzij de professionele advisering en het breede assortiment van Van Helden Relatiegeschenken, was de keus op dit artikel snel gemaakt. Het sluit dan ook perfect aan op ons thema voor deze week "Pannerdense kids got talent". Tijdens deze week dragen de kinderen voordragjes, liedjes, goochelacts enz. op aan ouders, opa's en oma's en verdere belangstellenden. Van dit alles worden opnames gemaakt. Dit wordt uiteraard op CD gezet en uitgereikt aan de vrijwilligers in de CD-etui. Hiermee is de herinnering blijvend en het geschenk het perfecte cadeau. Het sluit perfct op ons thema aan.Daarnaast kunnen we ons beeldmerk, welke strak en tot volle tevredenheid gedrukt is op het artikel, verdere exposure geven op deze manier. Uiteindelijke doelstelling hiervan is dat we als Stichting Vakantie Spelen Pannerden een beeldmerk willen neerzetten, waardoor we op relatief korte termijn door alles en iedereen herkend worden. Volgend jaar zullen we zeer zeker weer gebruik maken van de expertise van Van Helden Relatiegeschenken. Bedankt. Namens bestuur Stichting Vakantie Spelen Pannerden.Gert-Jan Arends > Geplaatst door g.j. arends van st. vak.spelen pannerden


3. Ik ben zeer blij met het product,het was precies zoals ik het verwachtte.Het wordt gebruikt om tijdens schaak wedstrijden uit te delen om ons eigen schaak toernooi te promoten.Ben nog meer te spreken over de klant vriendelijkheid dan over het product zelf,die er fantastisch uitziet.Toen ik de rekening kreeg heb ik deze dan ook dezelfde dag nog over gemaakt.Ik bestel zeker vaker bij van Helden.
> Geplaatst door dhr. M. Land
4. Dit relatie geschenk is bedoeld voor onze trouwerij die plaats gaat vinden op 7 september 2011.We zijn zeer verrast van het product, met een goede afwerking. Tevens nu al leuke reactie van onze ceremoniemeesters.Snelle levering en goed geïnformeerd van tijdstip levering.
> Geplaatst door dhr./mevr. J.G. Ippel


5. Wij hebben deze kop en schotels zakelijk besteld, om uniformiteit te krijgen en tegelijkertijd een
een betere en professionelere uitstraling. Alle medewerkers vinden de kopjes mooi en zeer pr ofi met ons logo. Het zoek proces was best lastig, omdat de inhoud belangrijk was vanwege ons koffieapparaat, het uiterlijk vanwege de uitstraling etc.etc. We hebben voor Pisa gekozen nadat we ook een proefexemplaar hadden laten bezorgen zodat we de look and feel beter konden beoordelen. De bestelling en begeleiding van de medewerkster van Van Helden was geweldig. Zij heeft steeds vinger aan de pols gehouden, reageerde snel en adequaat op vragen vanuit onze organisatie. De bezorging was binnen de levertijd, keurig verpakt en geen manco's of beschadigingen. Wij zijn dus zeer tevreden over de hele gang van zaken. Nu is het afwachten of de bedrukking goed blijft bij gebruik van de vaatwasser.

Wenst u meer informatie? Ga dan naar onze contactpagina en mail ons uw vraag of opmerking.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen