Beurzen zijn perfecte gelegenheden om weer eens met uw
relaties in contact te komen of om nieuwe relaties op te bouwen. Voorafgaand aan de beurs moet u veel
voorbereiden. Denk bijvoorbeeld aan het huren van een beursstand, ontwikkelen
van een beursconcept en de inrichting van een opvallende display. Lees deze tips
en maak van uw beurs een succes.
1. Uw beursstand
Tijdens een beurs is het ontwikkelen van het juiste
beursconcept belangrijk. Beursbezoekers moeten gelijk weten wie u bent en wat uw
bedrijf kan. De eerste seconden bepalen namelijk of een potentiële
klant bij uw stand stopt of toch doorloopt. Als multinational kunt u al snel kiezen voor luxe
displays. Als starter of met een beperkt budget is het wellicht slim om uw beursstand simpel en
to-the-point te houden. U kunt dan opvallen door een display te tonen met kleurrijke en opvallende relatiegeschenken en folders.
2. Promotiemateriaal
Het is belangrijk om potentiële klanten te voorzien van
voldoende informatie. Beursbezoekers zullen u niet altijd aanspreken op de
beursstand zelf. Voor deze bezoekers is het een pré om folders aan te bieden. Door
een folder mee te pakken laten zij zien dat zij wel met u in contact willen
komen, maar dat dit niet het juiste moment is.
Beursmateriaal |
Verder is het belangrijk om een relatie met de beursbezoeker
aan te gaan. Een leuke premium of originele gadget zorgt voor een positieve
kijk op uw bedrijf. De mogelijkheden voor give aways op beurzen zijn
eindeloos. Kies voor een give away dat bij uw bedrijf past. Vooral originele en
praktische gadgets doen het goed op een beurs. Denk bijvoorbeeld aan de
populaire powerbank, pennen of sleutelhangers.
Door de beursbezoekers een aanbieding of kennismakingspakket
aan te bieden kunt u de bezoeker direct over de streep trekken. Bovendien trekt
een speciale beurspromotie aandacht en worden contacten makkelijk gelegd.
3. Gastvrouw en medewerkers
Het inzetten van een gastvrouw is niet noodzakelijk, maar
wel het overwegen waard. Een gastvrouw is zeer geschikt voor ondersteunde zaken
en het aanspreken van beursbezoekers. Tip: Het uitdelen van een give away is
een mooie aanleiding voor een eerste contactmoment.
Voor medewerkers van de beurs is het vooral belangrijk dat
zij goed geïnformeerd zijn. Hierdoor krijgen zij meer zelfvertrouwen en stralen
zij professionaliteit uit. Daarnaast is universele beurskleding een aanrader.
Hierdoor is het voor de beursbezoeker direct herkenbaar dat zij bij uw
bedrijfsstand horen. U kunt kiezen voor een bedrukt t-shirt of polo met logo, maar wij bieden u ook blouses en jassen welke u
kunt bedrukken met uw logo. Ook badges en visitekaarthouder zijn onmisbaar op
de beurs.
Na afloop van de beurs is het vooral noodzaak om een goede
evaluatie te hebben en de leads te verwerken. Hierdoor ontstaan er nieuwe
relaties en mooie verkoopkansen.
Staat u binnenkort op een beurs en wilt u graag persoonlijk
advies op maat ontvangen? Neem dan contact met ons op of reageer op dit
bericht. Wij kunnen u helpen met het uitzoeken van de juiste give aways en
beurskleding.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten