dinsdag 17 februari 2015

Succesvol op de beurs

Beurzen zijn perfecte gelegenheden om weer eens met uw relaties in contact te komen of om nieuwe relaties op te bouwen.  Voorafgaand aan de beurs moet u veel voorbereiden. Denk bijvoorbeeld aan het huren van een beursstand, ontwikkelen van een beursconcept en de inrichting van een opvallende display. Lees deze tips en maak van uw beurs een succes.

1.       Uw beursstand

Tijdens een beurs is het ontwikkelen van het juiste beursconcept belangrijk. Beursbezoekers moeten gelijk weten wie u bent en wat uw bedrijf kan. De eerste seconden bepalen namelijk of een potentiële klant bij uw stand stopt of toch doorloopt. Als multinational kunt u al snel kiezen voor luxe displays. Als starter of met een beperkt budget is het wellicht slim om uw beursstand simpel en to-the-point te houden. U kunt dan opvallen door een display te tonen met kleurrijke en opvallende relatiegeschenken en folders.

2.       Promotiemateriaal

Het is belangrijk om potentiële klanten te voorzien van voldoende informatie. Beursbezoekers zullen u niet altijd aanspreken op de beursstand zelf. Voor deze bezoekers is het een pré om folders aan te bieden. Door een folder mee te pakken laten zij zien dat zij wel met u in contact willen komen, maar dat dit niet het juiste moment is.
Beursmateriaal

Verder is het belangrijk om een relatie met de beursbezoeker aan te gaan. Een leuke premium of originele gadget zorgt voor een positieve kijk op uw bedrijf. De mogelijkheden voor give aways op beurzen zijn eindeloos. Kies voor een give away dat bij uw bedrijf past. Vooral originele en praktische gadgets doen het goed op een beurs. Denk bijvoorbeeld aan de populaire powerbank, pennen of sleutelhangers.

Door de beursbezoekers een aanbieding of kennismakingspakket aan te bieden kunt u de bezoeker direct over de streep trekken. Bovendien trekt een speciale beurspromotie aandacht en worden contacten makkelijk gelegd.

3.       Gastvrouw en medewerkers

Het inzetten van een gastvrouw is niet noodzakelijk, maar wel het overwegen waard. Een gastvrouw is zeer geschikt voor ondersteunde zaken en het aanspreken van beursbezoekers. Tip: Het uitdelen van een give away is een mooie aanleiding voor een eerste contactmoment.

Voor medewerkers van de beurs is het vooral belangrijk dat zij goed geïnformeerd zijn. Hierdoor krijgen zij meer zelfvertrouwen en stralen zij professionaliteit uit. Daarnaast is universele beurskleding een aanrader. Hierdoor is het voor de beursbezoeker direct herkenbaar dat zij bij uw bedrijfsstand horen. U kunt kiezen voor een bedrukt t-shirt of polo met logo, maar wij bieden u ook blouses en jassen welke u kunt bedrukken met uw logo. Ook badges en visitekaarthouder zijn onmisbaar op de beurs.

Na afloop van de beurs is het vooral noodzaak om een goede evaluatie te hebben en de leads te verwerken. Hierdoor ontstaan er nieuwe relaties en mooie verkoopkansen.

Staat u binnenkort op een beurs en wilt u graag persoonlijk advies op maat ontvangen? Neem dan contact met ons op of reageer op dit bericht. Wij kunnen u helpen met het uitzoeken van de juiste give aways en beurskleding.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen